2009 03 22

Måste det snöa och slaska och blaska när jag har en så ren och fin bil?

Sitter å käkar lite kokta morötter å broccoli å [Harrykåvär], göttans! lite rester från maten förut.
Var ett par veckor sen jag käkade här hemma. Förstår inte riktigt vad och var jag käkar om dagarna egentligen..
Förbereder mig inför att ge mig ut i ovädret som man faktiskt får kalla det här typiska söndagsvädret och dra mig bort till solariet och sedan vidare till Sebbe och glo me han å Olle.
Ska tvinga dom att se sanningens ögonblick och wipeout. aldrig sett det förr...

Nu i veckan som kommer ska jag äntligen börja träna igen! Måste komma i form någon gång, detta funkar ju inte.

Den här helgen och slutet av veckan har jag blivit så förvånad över mig själv.. Har vaknat tidigt varje morgon, i fredags vaknade jag och gick upp tio över åtta, utan väckarklocka, lördag gick jag upp vid nio. och även mitt i veckan vaknat tidigt, det är ju så skönt att komma upp skapligt å inte känna ångesten att man sovit bort hela dagen.
Extra härligt är det ju när man vaknar och tittar ut genom fönstret och det är vårväder sen ser man Kelly som lagt sig mitt i en strimma från solen och njuter.
Typiskt att den där snön ska komma tillbaka, kan det inte förbli sol?

I fredags så hade jag en heldag med Zebbe och Hugo. Det var myspyspys. <3
Hämtade Hugo på dagis för vi skulle åka till tandläkaren, men det visade sig ju att det var fel månad så vi åkte tillbaka och hämtade Zebbe på direkten! drog till Max och käkade lunch och de satt och busade och pratade med nästan alla som stod i kön och även grabbarna vid bordet bredvid. Så småbarn är ju verkligen ett bra raggningsknep tydligen, haha. Men nu är ju inte jag den som är den.
Sen drog vi och handla lite bra å ha saker, sen hem till moi å busade, blåste såpbubblor och tittade på film. The fast and the furious är ju häftig ;) När det började närma sig sen eftermiddag, nästan kväll så åkte vi mot Västerlösa, Josse och Anders hade inte kommit hem riktigt än så vi åkte och hälsade på "farmor och farfar" en sväng. Efter massa bus och pussar så var Hugo helt slut och somnade innan pizzan anlänt och det gick inte få liv i honom... :) Jag blev oxå hel slut, men höll mig vaken nästan hela filmen iallafall, sen blev det upp och snutta kudden bredvid Zebbesöt!

Igår blev det efter mycket velande förfest hos Evelina, kände att jag träffar ju faktiskt henne alltför sällan så trevligt å få komma dit. Många trevliga personer där och det blev guitar hero och lips för fulla muggar.
Later gick vi ner mot Ågatan och in på Harrys/Riva mötte Fia där så vi pendlade mellan Platens och Hawwys, även ett kärt återseende med 55an, men insåg ju trots allt att det inte var sådär skitkul ute som vanligt så mitt beslut om ett slut står kvar. Inte för ofta. Skulle mött grabbarna på Burger King men de försvann, såg ingen så drog mig ut, halvvägs ute såg ja dom vid ett bord men orka inte vända ;) Så satte mig på en bänk och väntade på bättre tider, Det är inte bra att vara tjej och sitta på en bänk ensam sådär, nej usch. Mkt skumt folk som kommer fram och är jobiga. Sen finns det ju CPn oxå: En väldigt mörk kille kommer fram å tror han är nått och börjar fråga var ja bor å blahablaha och om vi ska byta nummer... Och det skulle vi ju verkligen inte och då blev man en hora blandannat. Konstigt? Snarare INTE. Det var nog inte hans första avvisande eftersom han blev så frustrerad, såna där borde hållas instängda nånstans...

Nej nu är det redan kväll och jag ska ju faktiskt sola som sagt innan besöket i Valla. Blire ett sista flott me chips och dipp eller ska jag lyxa till det med vindruvor?!?
Sebbe och Olle sitter nog och gråter blod just nu när jag tar sån tid på mig!
Eller? ;)

Haha puss på er. Vi höööööörs!
OCH DU MÄRYBÄRY, Jaaaaag är ju leeeeeeeedig den helgen du kommer hem :) Yeeey, då ska du mysa med mig. . slut.

Kommentarer
Postat av: Mä

dålig uppdatering

2009-03-27 @ 22:19:29
Postat av: idis

det är ju lika tråkigt varje dag man går in & kolllar här. har du kastat ut datorn genom fönstret eller vad är det frågan om?

2009-04-01 @ 07:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback